موخوره

11 ایده عالی سبک مو برای موخوره

مقابله با موخوره می‌تواند ناراحت‌کننده باشد: شما می‌خواهید موهایتان زیبا به نظر برسد، اما ابزارها و محصولاتی که برای مدل دادن موها یتان استفاده می‌کنید، اغلب دقیقا همان چیزهایی هستند که در ابتدا موهایتان را آسیب داده‌اند. اما نگران نباشید! توسکامارکت ایده‌های عالی برای آرایش موهای آسیب دیده را ارائه کرده!

گام اول: با شامپو و ماسک موی مناسب شروع کنید


شامپو کردن و استفاده صحیح از ماسک مو، کلیدهای شروع مناسب برای مراقبت از موهای آسیب دیده هستند. نحوه شستشو، خشک کردن و استفاده از ماسک برای موهای آسیب دیده، سلامتی موها و ظاهر آنها را تعیین می‌کند. هنگام انتخاب شامپو برای موهای آسیب دیده، از یک محصول حرفه‌ای با خواص بازسازی استفاده کنید. گاهی اوقات انتخاب ما شامپوهایی است که مانند پودر ماشین لباسشویی کف می‌کند، اما این کار می‌تواند روغن‌های طبیعی موهای آسیب دیده را از بین برده و باعث آسیب بیشتر شود.

به جای آن، از شامپویی بدون سولفات، بدون حباب یا شستشو بدون شامپو استفاده کنید. برای محافظت از موهای آسیب دیده، بیشتر از هفته‌ای دو یا سه بار شامپو نکنید. این به این دلیل است که شامپو کردن بیش از حد می‌تواند موها را خشک کند و موهای آسیب دیده را حتی بدتر کند. در روزهای مختلف، از شامپو خشک برای جذب روغن موها استفاده کنید. اگر واقعا دوست ندارید موهایتان را هر روز شامپو کنید، سعی کنید روز آخر قبل از شامپو موهایتان را با بالا ببندید یا با استفاده از یک کلاه پوشش دهید.

پس از شامپو، یک ماسک مرطوب کننده را برای موخوره استفاده کنید. به دنبال یک ماسک با مرطوب کننده‌های مشتق شده از گیاهان و کراتین برای ترمیم موهای آسیب دیده باشید. هنگام استفاده از ماسک مو ، حتماً سر موهای خود را به آن آغشته کنید. برای افزایش اثر ماسک، سعی کنید موها را با استفاده از ماسک مو هنوز روی آنها باشد، با استفاده از سشوار خشک کنید، سپس آن را بشویید.

چگونه موهای آسیب دیده خود را بدون ایجاد خشکی در آن را خشک کنیم

همه ما از لطافت و براقی موهای تازه شسته شده لذت می‌بریم. اما، ابزارهای خشک کننده مو می‌توانند به مرور زمان، پوسته و ساقه مو را آسیب برسانند و باعث کم رنگ شدن موها می‌شوند.

درمان ایده‌آل برای این مشکل این است که به موهای آسیب دیده اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شوند و در ادامه طریقه انجام آن را بیان می‌کنیم:

الف) ابتداموها را با فشار آبگیری کنید و سپس با یک حوله نرم آن‌ها را خشک کنید.

ب) یک ماسک مو مرطوب کننده بدون نیاز به شستشو را بر روی موها بمالید.

ج) به آرامی قسمت‌های کوچکی را فشار داده و از خراشیدن پوسته مو جلوگیری کنید. (ما توصیه می‌کنیم در این فرآیند از یک حوله نرم استفاده کنید. این مسئله به ویژه برای موهای آسیب دیده مهم است زیرا موهای مرطوب ضعیف هستند و وقتی با یک حوله خشن خشک می‌شوند، می‌توانند به ۵۰ درصد از طول اصلی خود کشیده شوند. این می‌تواند به خرابی غیرقابل بازگشتی در ساختار موها و ضعیف کردن آنها تا حد شکستن منجر شود.)

روش موج حوله برای موهای آسیب دیده را امتحان کنید


برای ایجاد یک استایل نرم برای موهای آسیب دیده خود در حالی که با هوا خشک می شوند، یک ماسک مرطوب کننده بر روی موها بزنید و موها را در بالای سر خود بپیچید.

مرکز حوله را به طور محکم در برابر پیشانی خود بکشید. با نگه داشتن موها در بالا، به آرامی هر دو طرف حوله را بالای گوش ها به صورت مارپیچ بچرخانید. هر انتها را در پشت گردن خود قرار دهید. موها را به مدت لازم برای خشک شدن در حوله بپیچانید. در نهایت حوله را باز کنید.

مگر اینکه بسیار زود بیدار شوید، تکنیک موج حوله در صبح ها قبل از رفتن به سر کار دشوار است. ممکن است شامپو کردن موهای خود را در شب شروع کنید مفید باشد. اما به خودتان وقت کافی بدهید تا نیازی به خوابیدن با موهای خیس نداشته باشید.

از این تکنیک‌های خشک کردن با استفاده از سشوار استفاده کنید

اگر شما باید از سشوار استفاده کنید، در ادامه چند راهنمایی برای کمک به حفظ موهای آسیب دیده خود را به حد امکان قابل مدیریت و جلوگیری از آسیب بیشتر بدانید. به خاطر داشته باشید:

  • همیشه از یک شامپو و روغن ضد حرارت استفاده کنید و قبل از خشک کردن با سشوار از آن استفاده کنید.
  • اگر امکانش وجود دارد، از یک سشوار یونی برای کاهش استاتیک تولید شده توسط سشوار و از یک برس پدل برای موهایی با جلوه‌ای بیشتر استفاده کنید.
  • بهتر است موهای شما قبل از خشک کردن با سشوار ۷۰ درصد خشک شود تا خطر بیش از حد گرم شدن و آسیب رساندن به موهای مرطوب کاهش یابد.
  • هر چه سشوار را نزدیک‌تر به موهای خود نگه دارید، آسیب بیشتری به آنها وارد خواهید کرد. از پشت موهای خود، در منطقه پایین‌تر، شروع کنید و سشوار را 15 سانت از موهای خود دور نگه دارید تا از وارد شدن آسیب بیشتر جلوگیری کنید.
  • سشوار را در کمترین حرارت قرار دهید و به طور مداوم سشوار را حرکت دهید تا از بیش از حد گرم شدن و آسیب رساندن به موها جلوگیری کنید.
  • از یک سشوار با یک الحاقی نازل استفاده کنید که جریان هوا را به یک بخش کوچک هدایت کند. اما نازل را بر روی موهای خود بیش از پنج ثانیه نگه ندارید.
  • موهای آسیب دیده خود را با گرفتن سمت نازل سشوار به سمت انتهای موهای خود خشک کنید. این کار باعث صاف شدن لایه بیرونی مو و جلوگیری از گره شدن می‌شود. پس از خشک کردن با سشوار، موهای خود را به مدت یک دقیقه با هوای سرد باد کنید تا سبک مو را تثبیت کنید و براق شود.
  • در نهایت، سعی نکنید موهای مرطوب خود را با اتوی صاف کننده یا اتوی ویو شکل دهید. همیشه موهای خود را کاملاً خشک کنید. موهای مرطوب به ویژه حساس هستند و حرارت مستقیم می‌تواند شکستگی ایجاد کند.

برای استایل دادن به موهای آسیب دیده خود از محصولات مناسب استفاده کنید

بهترین حالت این است که اگر موهایتان آسیب دیده است، از استفاده از حرارت برای استایل دادن آنها خودداری کنید. آهن مو و رولرهای گرم بیشتر موهایتان را آسیب می‌زنند.

اما اگر مجبورید از حرارت استفاده کنید، همیشه موهای آسیب دیده خود را با استفاده از شامپو و ماسک مرطوب کننده تهیه کنید و محصولی را که تغذیه کننده است روی موها بمالید تا یک باریکر مقاوم در برابر حرارت ایجاد شود.

محصول را وقتی موها هنوز خیس هستند بمالید و به زودی بهترین بافت را با استفاده از حالت دهنده بدست آورید.

همواره سعی کنید از محصولات حرفه‌ای برای استایل دادن استفاده کنید. بیشتر اسپری‌ها، ژل‌ها، موس‌ها و سایر محصولات استایلینگ مویی که در داروخانه‌ها موجود است، شیمیایاتی دارند که به موهایتان آسیب می‌زنند. به دنبال محصولات استایلینگ با موادی باشید که برای موهای آسیب دیده خود مناسب هستند، مانند شیره آگاوه آبی یا روغن تامانو.

وقتی در حال ایجاد استایل هستید، در نظر داشته باشید که:

برای حجم دائمی و کنترل، با استفاده از یک موس یا ژل مستقیماً روی ریشه‌های موهای خیس خود استفاده کنید. سر خود را به پایین بچرخانید و موهای خود را به صورت معکوس خشک کنید تا حجم بیشتری به موهای آسیب دیده خود ببخشید.

ژل استایلینگ همچنین می‌تواند بر روی موهای خشک استفاده شود تا نگهداری متوسط را فراهم کند. اما زیاده‌روی نکنید؛ موهای آسیب دیده سفت و لجباز به نظر می‌رسند.

برای کنترل موهای برجسته و افزودن درخشندگی به موهای آسیب دیده، یک مقداری از محصول مرطوب کننده روی انتهای‌های آسیب پذیرتر بمالید، به خصوص اگر با حرارت استایل می‌کنید.

اسپری حجم دهنده یا اسپری مویی می‌تواند به دست آوردن حجم فوق‌العاده طبیعی کمک کند.

از محصولات مناسب برای سبک دادن به موهای آسیب دیده استفاده کنید.

بهترین حالت این است که اگر موهایتان آسیب دیده است، از استفاده از حرارت برای استایل کردن آن‌ها خودداری کنید. سشوار و اتو مو های بسیار گرم باعث تخریب بیشتر موهایتان می‌شوند. اما اگر مجبورید از حرارت استفاده کنید، همیشه موهای آسیب دیده خود را با استفاده از شامپو و ماسک مرطوب کننده تهیه کنید و یک محصول مرطوب کننده را برای ایجاد یک حاجز مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید. محصول را وقتی موها هنوز خیس هستند به آنها بزنید و همچنین به سرعت باد دهید تا صاف‌ترین بافت را بدست آورید.

هر وقت امکانش باشد، سعی کنید از محصولات حرفه‌ای برای استایل کردن استفاده کنید. بیشتر اسپری‌های مو، ژل‌ها، موس‌ها و سایر محصولات استایلینگ در داروخانه‌ها شامل مواد شیمیایی هستند که موهایتان را تخریب می‌کنند. به دنبال محصولات استایلینگ با مواد مفید برای موهای آسیب دیده‌تان بگردید، مانند شکر آبی یا روغن تامانو.

چند نکته مهم برای کنترل موخوره

در اینجا به چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد تا بتوانید موخوره موهای تان را کمتر کرده و از بین ببرید:

  • برای حجم و کنترل طولانی مدت، با استفاده از موس یا ژل مستقیماً روی ریشه‌های موهای خیس خود بزنید. سر خود را به پایین بچرخانید و موهایتان را به صورت معکوس خشک کنید تا حجم اضافی به موهای آسیب دیده‌تان ببخشید.
  • همچنین می‌توانید ژل استایلینگ را روی موهای خشک استفاده کنید تا نگهداری متوسط داشته باشید. اما اغراق نکنید؛ موهای آسیب دیده به شکل سفت و چسبناکی به نظر خواهند رسید.
  • با استفاده از مقدار کمی محصول نرم‌کننده بر روی انتهای‌های موهای آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده، به ویژه اگر با حرارت سبک سازی می‌کنید، موهای پرپشت و براق را به دست آورید.
  • اسپری حجم‌دهنده یا هیرسپری می‌تواند به دست‌یابی حجم طبیعی و فوق‌العاده کمک کند.
  • برای حجم بزرگ، یک سرم درمانی روی موها بمالید و سپس با استفاده از یک مسواک مویی به آرامی موهای آسیب‌دیده را با سبک کردن سبک کنید در حالی که سرتان به پایین است. استفاده از مسواک ملایم‌تر از استفاده از شانه است و موها را سبک و پرپشت به نظر می‌رساند. با استفاده از هیرسپری سبک، حجم را قفل کنید.
  • برای موهای موجدار، پماد می‌تواند به تعریف و نگه‌داشتن سبک موهای آسیب‌دیده کمک کند. دستان خود را مرطوب کنید و مقدار کمی پماد را بین دستان‌های خود بمالید. سپس با استفاده از دستانتان سبک و بافت دهی به موهای آسیب‌دیده خود بپردازید. موها را به آرامی خمیر کنید و شکل دهید تا ظاهری مورد نظر را به وجود آورید. برای زنده کردن سریع موهای آسیب‌دیده، دستانتان را به آرامی مرطوب کنید و مجدداً موها را خمیر کنید تا حجم بیشتری به آن اضافه شود. پماد به ویژه در روزهای مرطوب مفید است.
  • اگر باید از حرارت برای سبک سازی استفاده کنید، از صاف کننده و حالت دهنده‌های سرامیک با کیفیت بالا استفاده کنید. ابزارهای سرامیکی نسبت به فلزی، ملایم‌تر با موهای آسیب‌دیده برخورد می‌کنند و تمامیت و نرمی بیشتری را فراهم می‌کنند.

این تکمیل های نهایی را امتحان کنید تا به دست آوردن ظاهری که میخواهید بدون آسیب بیشتر

  • اگر ریشه‌های موها شما را خوشحال می‌کند، یک راه برای دست‌یابی به ریشه‌های بدون استفاده از حرارت در موهای آسیب‌دیده، استفاده از یک موس مرطوب‌کننده روی موهای تمیز و تقریباً خشک شده است. سپس موها را در یک چنبره، یا چند چنبره کوچک، روی سرتان بپیچانید و آن را برای مدتی رها کنید. سپس موها را باز کنید تا موج‌های نرم و زیبا آزاد شوند. با استفاده از اسپری مویی سبک، این موج‌ها را قفل کنید.
  • همچنین، رولرهای ولکرو و فوم نیز راهی عالی برای دست‌یابی به حجم در موهای آسیب‌دیده بدون استفاده از حرارت هستند. ابتدا ژل اسپری را روی موهای مرطوب بزنید، سپس موها را تا حدی خشک کنید و رولرها را درج کنید، از بالای سر شروع کنید. موهایتان را بالا ببرید و به سمت پایین برای حجم زیبا از بالا به پایین بپیچانید.
  • برای دست‌یابی به حجم بیشتر در موهایتان با استفاده از رولرهای ولکرو، این تکنیک را امتحان کنید: وقتی موها کاملاً خشک شده باشند، بخش‌های 2 اینچی آنها را دور رولرهای بزرگ ولکرو بپیچانید و هر رولر را با یک سشوار گرم به مدت سه ثانیه باد کنید. اسپری مویی سبکی روی موهای پیچیده بزنید و رولرها را برای چند دقیقه به خنک شدن بگذارید. رولرها را بردارید و به آرامی با مسطری یا انگشتانتان از میان بگذرانید تا حجمی شگفت‌انگیز بدست آورید.

کشیدن دم مویی بلند – نجات موهای آسیب دیده

برای ایجاد یک استایل ساده و شیک که موهای آسیب دیده را محافظت کند، موها را به یک کلیپس ببندید و سپس به آرامی بخش بالایی را به جلو فشار دهید تا کمی شیکی به آن بدهید. آن را با یک بند لاستیکی پوشش داده ببندید و اگر تمایل داشتید با استفاده از جزئیات مویی ظاهر را بیشتر زیبا کنید.

برای یک تغییر زیبا در دم‌پنجه فشاری، یک رشته با عرض یک سانت از کلیپس تان بردارید و آن را دور بند لاستیکی پیچیده و با پین‌های پوشش داده و نوک‌دار بسته کنید. برای پایان دادن به ظاهر و جلوگیری از پراکنده شدن موهای بی‌نظم، اسپری‌کنید و یا اسپری تافت یا اسپری موی با نگهداری سبک را به موها بزنید و با انگشتان یا شانه‌کشی مو را صاف کنید.

یک شینیون شیک را انتخاب کنید – یک گزینه شیک برای موهای آسیب دیده

برای سبکی بدون نیاز به گرمایش، از یک شامپو و روغن مرطوب کننده استفاده کنید و سپس با یک درمان مرطوب کننده برای موهای خود بگذارید. موها را به آرامی به سمت پایین بکشید و با یک بند لاستیکی ببندید. سپس تمام موهای پونی تیل را به دور بند بپیچید تا یک بن ساخته شود. سپس با سنجاق های بابی پینز بند را ببندید و با اسپری براق یا گلاس پایان دهید. در صورت تمایل با لوازم جانبی آن را تزئین کنید.

یک تل مو برای موهای آسیب دیده امتحان کنید


برای ایجاد یک ظاهر خشن و جذاب برای موهای آسیب دیده، ابتدا با استفاده از یک شامپو و ماسک تمیز کننده، روغن مو را تقویت کنید تا روغن‌ها را از موها بردارد، سپس یک درمان مرطوب کننده روی موها بمالید. وقتی موها خشک شد، قسمت جلوی موها را تقسیم کرده و آنها را با کلیپس جدا کنید.

موهای باقیمانده را به شکل یک گره تابیده و با تل مو ثابت کنید. سپس به آرامی قسمت جلوی موها را به سمت گره برگردانید و آنها را قبل از وصل شدن به موها جلو ببرید و سپس آنها را پین کنید. این روند را تا رسیدن به ظاهر مورد نظر ادامه دهید. با استفاده از یک اسپری موی سبک یا اسپری براق، پیچیدگی موها را کنترل کرده و درخشندگی به آنها ببخشید. برای تغییر کمی در سبک، چند تکه را از خط موی پیشانی بیرون بکشید و با اسپری مویی روی آنها پاشید تا موهای تکه تکه ایجاد کنید.

برای موهای آسیب دیده، در زمان‌های استراحت ساده باشید


وقتی در خانه یا در یک محیط غیررسمی هستید، موهای آسیب دیده خود را با گذاشتن آنها به حال خودشان استراحت دهید. پذیرش آنچه دارید اصل است و به جای مقابله با آن، با آنچه دارید زندگی کنید. از یک شامپو و ماسک مغذی استفاده کنید (اگر روز شستشو است)، یک محافظت کننده روغنی روی موها بزنید و آنها را خشک کنید. آنها را به آرامی برس کنید و راه بروید.

اگر می‌خواهید کمی آن را جذاب کنید، این را امتحان کنید: یک کرم ضد پرز را روی موهای مرطوب بزنید و با استفاده از سشوار خشک کنید. موهای خود را در یک طرف تقسیم کنید و هر گونه خرده مو یا لایه‌های بلندتر را در مقابل پیشانی و پشت گوش‌ها (اگر کافی بلند باشند) قرار دهید. یک بند سر عریض را یک اینچ عقب از پیشانی خود قرار دهید تا به نظر جذابیتی برسید که نیاز به حرارت یا محصول ندارد.

جلوگیری از شکستگی اضافی در موهای آسیب دیده


به خاطر داشته باشید که اگر ظاهر روزمره شما این است که موهای آسیب دیده خود را به صورت دم پرز و بیرون رانده، ممکن است به مشکل اضافه کنید. به طور منظم کشیدن موهای خود می‌تواند باعث ریزش مو شود. همچنین موهایی که در جایی که از ریشه خارج شده است رشد می‌کنند، ضعیف‌تر می‌شوند که منجر به آسیب بیشتر می‌شود. اگر به یک سبک سریع نیاز دارید و می‌خواهید موهای آسیب دیده خود را از صورت خود دور کنید، سعی کنید آن را بافتن کنید. مزیت فرعی این کار این است که وقتی موها را باز می‌کنید، با موج‌های آشفته مواجه می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
جستجوی محصولات