طرز استفاده از ماسک صورت

طرز استفاده از ماسک صورت شاید به نظر بسیار ساده برسد. اما جالب است بدانید با اطلاع از برخی نکات مهم مانند زمان استفاده، مدت زمان ماندن ماسک روی پوست و مراقبت‌های بعد از آن می‌توانید عملکرد این محصولات را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشید.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم برای شما عزیزان توضیح دهیم که بهترین زمان استفاده از ماسک صورت چه زمانی است، ماسک صورت چند دقیقه باید بماند و بعد از آن چه اقدامی باید انجام دهید. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای آن با ما همراه باشید.

ماسک صورت چیست؟

به طور کلی باید بگوییم ماسک‌های صورت محصولاتی هستند که با توجه به ترکیبات و بافتی که دارند، برای برطرف کردن مشکلاتی از پوست مانند جوش و آکنه، کم آبی، چین و چروک، لک و تیرگی و حتی پاکسازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این محصولات در انواع مختلف ورقه‌ای، کرمی، گلی، ژله‌ای، اسکراب، نقابی، حرارتی، هیدروژل و … توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی عرضه شده‌اند که شما می‌توانید با توجه به نوع و نیاز پوستتان، بهترین گزینه را از میان آن‌ها انتخاب نمایید.

زمان و نحوه استفاده از ماسک صورت

نحوه استفاده از ماسک صورت با توجه به نوع آن متفاوت است. اما قبل از اینکه درباره این مساله صحبت کنیم، باید بدانید که بهترین زمان استفاده از این محصولات چه زمانی است. برخی از ماسک‌ها برای استفاده در شب مفید هستند که معمولاً برای جوانسازی پوست، تغذیه آن و رفع چین و چروک می‌باشند.

اما انواع دیگر ماسک صورت مانند کرمی، ورقه‌ای و ژله‌ای محدودیت زمانی برای استفاده ندارند و در هر زمانی از روز یا شب می‌توانید آن‌ها را مصرف کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم استفاده از این محصولات را به زمانی موکول کنید که در آرامش و استراحت باشید.

در ادامه درباره طریقه استفاده از ماسک صورت توضیح خواهیم داد:

طرز استفاده از ماسک صورت کرمی، ژله‌ای و گلی

  1. در مرحله اول به کمک یک شوینده صورت مناسب، پوستتان را کاملاً تمیز کنید.
  2. ماسک را روی تمام نواحی صورت و گردن، به غیر از دور چشم و لب‌ها بمالید.
  3. روی بسته‌بندی ماسک را بخوانید تا مطمئن شوید محصول نیاز به ماساژ دارد یا خیر؛ در صورت نیاز در این مرحله ماساژ را به مدت ۱ دقیقه انجام دهید.
  4. پس از گذشت مدت زمان لازم، صورتتان را با آب سرد یا ولرم بشویید.

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای صورت

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای صورت نیز تقریباً شبیه به مراحل بالا است؛ اما تنها باید آن را روی پوستتان قرار دهید و پس از گذشت مدت زمان لازم آن را بردارید. اغلب ماسک‌های ورقه‌ای یا نقابی برای آبرسانی به پوست و رفع خستگی آن فرموله شده‌اند.

این محصولات حاوی مواد مفیدی هستند که مانند سرم پوست عمل می‌کنند و قادرند ویتامین‌های ضروری پوستتان را نیز تا حد قابل توجهی تامین کنند.

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای صورت به شرح زیر است:

  1. پوستتان را پاکسازی کنید.
  2. تونر صورت را به پوستتان بزنید.
  3. ماسک ورقه‌ای را روی پوست قرار دهید و به آرامی تمام قسمت‌های آن را کاملاً صاف کنید.
  4. برای بهتر قرار گرفتن ماسک روی صورت می‌توانید قسمت دو طرف بینی را برش کوچکی بدهید.
  5. دقت کنید که ماسک کاملاً به تمام نواحی پوستتان بچسبد.
  6. پس از گذشت مدت زمان لازم، ماسک را بردارید.

ماسک صورت چند دقیقه باید بماند؟

هر ماسک صورت بسته به ترکیباتی که در آن به کار رفته است، نیاز به مدت زمان مشخصی دارد. اما به طور کلی انواع ماسک صورت باید بین ۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت باقی بمانند.

مدت زمان کمتر از میزان گفته شده، باعث کاهش عملکرد ماسک صورت شده و در صورتی که بیشتر روی پوستتان باقی بماند نیز ممکن است موجب تحریک پوست، ایجاد حساسیت و خشکی آن شود. به هر حال بهترین کار این است که به دستورالعمل روی محصول دقت کنید و مطابق با آن عمل نمایید.

آیا بعد از گذاشتن ماسک صورت را بشوییم؟

در پاسخ به این سوال که آیا بعد از گذاشتن ماسک صورت را بشوییم یا خیر؟ باید بگوییم این مساله به نوع ماسک شما بستگی دارد. اکثر ماسک‌های ورقه‌ای پس از استفاده نیاز به شستشو ندارند؛ اما اگر احساس سنگینی می‌کنید یا پوست حساسی دارید، پیشنهاد می‌کنیم صورتتان را با آب سرد یا ولرم شستشو دهید.

اما طرز استفاده از ماسک صورت ژله‌ای، کرمی و گلی به این گونه است که باید پس از استفاده صورت را بشویید. اما توجه کنید که این شستشو باید با آب ولرم یا سرد انجام شود؛ چرا که آب داغ با از بین بردن رطوبت طبیعی پوست باعث خشکی و دهیدراتگی آن خواهد شد.

بعد از استفاده ماسک صورت چه کنیم؟

حالا که با تمام مراحل استفاده از انواع ماسک صورت آشنا شدید، وقت آن رسیده که بدانید بعد از استفاده ماسک صورت چه کنیم ؟ در واقع در این مرحله پوست به خوبی پاکسازی شده و منافذ آن برای جذب مواد مغذی آماده هستند. پس پیشنهاد می‌کنیم در اولین گام از سرم پوست مناسب خود استفاده نمایید.

در مرحله بعد از زدن سرم پوست باید از کرم مرطوب کننده متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. این محصولات با داشتن ترکیبات نرم کننده و آبرسان، باعث حفظ شادابی پوست و آبرسانی بهتر به عمق آن خواهند شد.

علاوه بر این اگر صبح را برای گذاشتن ماسک انتخاب کرده‌اید، حتماً بعد از مراحل فوق از یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب هم استفاده کنید. چرا که در این مرحله پوست کمی حساس شده است و در برابر نور خورشید آسیب‌پذیرتر از مواقع دیگر خواهد بود.

سوالات متداول درباره نحوه استفاده از ماسک صورت

در این مقاله توضیح دادیم که ماسک صورت چند دقیقه باید بماند و قبل و بعد از آن نیاز به چه اقداماتی دارید. امیدواریم که با مطالعه آن به تمام سوالات شما در این باره پاسخ داده باشیم. اما اگر باز هم پرسشی برایتان ایجاد شده است می‌توانید در قسمت نظرات آن را از کارشناسان الانزا بپرسید:

بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم؟

پیشنهاد می‌کنیم بعد از مصرف ماسک صورت از سرم پوست، کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوستتان استفاده نمایید.

آیا بعد از گذاشتن ماسک صورت را بشوییم؟

اکثر ماسک‌های ورقه‌ای پس از استفاده نیاز به شستشو ندارند؛ اما پس از استفاده انواع دیگر ماسک باید حتماً صورتتان را به خوبی بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
جستجوی محصولات